تاریخ انتشار۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۸
کد مطلب : 212593
در دیدار سفیر ایران در دمشق؛

نخست وزیرسوریه: با حمایت کشورهای دوست مانند ایران با تروریسم مقابله کرده ایم

وائل الحقلی نخست وزیر سوریه تاکید کرد که سوریه با اتحاد ارتش و ملت و حمایت کشورهای دوست مانند جمهوری اسلامی ایران توانسته است به موفقیت هایی بزرگ دست یابد و با تروریسم مقابله کند.
نخست وزیرسوریه: با حمایت کشورهای دوست مانند ایران با تروریسم مقابله کرده ایم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، الحلقی در دیدار با محمدرضا رئوف شیبانی سفیرایران در سوریه ، گفت: روابط دیرینه دو کشور و دو ملت ایران و سوریه را حضرت امام خمینی (ره) و مرحوم حافظ اسد پایه گذاری کرده اند و اکنون با حمایت و هدایت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با تلاش های حسن روحانی و بشار اسد رییسان جمهوری دو کشوردرحال توسعه و گسترش است.
 
نخست وزیر سوریه افزود: روابط راهبردی ایران و سوریه و ایستادگی و ثبات محور مقاومت موجب پایداری در مقابله با توطئه های صهیونیستی-امریکایی که هدف آن متزلزل کردن ثبات منطقه وسرقت ثروت ها و فلج کردن توانایی ها و خلاقیت ها است، شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: ایران با جایگاه و ابعاد منطقه ای خود به یک پایگاه اصلی برای ثبات منطقه و یک بازیگر کلیدی در میدان بین المللی تبدیل شده است.
 
الحلقی از حمایت رهبری، ملت و دولت ایران برای تقویت عوامل و عناصر اساسی ایستادگی ملت سوریه و تقویت اقتصاد ملی سوریه قدردانی کرد.
 
نخست وزیر سوریه، ثبات قدم ومقاومت دولت سوریه در رویارویی با محاصره اقتصادی ظالمانه وموفقیت در اداره پرونده اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.
 
در این دیدار وضعیت روابط اقتصادی ،تجاری ، صنعتی ، دارویی و توسعه و ارتقای این روابط با هدف تامین نیازها برای ایستادگی ملت سوریه در مقابله با محاصره اقتصادی ازجمله در حوزه مواد غذایی و مشتقات نفتی به علاوه امکان ایجاد پروژه های سرمایه گذاری مشترک ونقش شرکت های ایرانی در بازسازی ویرانی ها سوریه، بحث و بررسی شد.
 
سفیر ایران در سوریه نیز بر ایستادگی ایران در کنار رهبری و ملت سوریه برای تقویت بنیان های پایداری آنها و تحقق پیروزی هایی که نشانه های آن در افق پدیدار شده است، تاکید کرد.
 
شیبانی از ایستادگی دولت سوریه در رویارویی با محاصره ظالمانه اقتصادی و موفقیت آن در مدیریت پرونده اقتصادی تجلیل کرد.
https://taghribnews.com/vdcjh8e8tuqeviz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی