تاریخ انتشار۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 199391

خطبه های نماز جمعه لبنان

مسئله هسته ای ایران، ادامه تجاوزات رژیم آل سعود به مردم یمن و مسئله انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان از جمله موضوعات مطرح شده از سوی خطیبان جمعه این هفته لبنان بود.
خطبه های نماز جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه برج البراجنه بیروت برگزار شد، مسائل مربوط به توافق هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: جهان اسلام و عرب بعد از این توافق وارد مرحله جدیدی شده است و باید دید که طرف‌های غربی تا چه حد بر مفاد توافقنامه پایبند هستند.
 
وی توافق هسته‌ای ایران را در قضایای یمن و عراق و سوریه موثر دانست و گفت: این توافقنامه در صورت اجرای کامل آن، به حل بحران در کشورهای منطقه کمک می‌کند و برنامه دشمن برای فروش سلاح‌های خود در کشورهای درگیر را بی نتیجه خواهد گذاشت.
 
این روحانی لبنانی در ادامه خطاب به علما، تبلیغ هر چه بیشتر مبانی ناب اسلامی را در میان جوانان خواستار شد و اعلام کرد: اگر عالمان دینی در این برهه از زمان که دشمنان شبانه روز در حال نشر عقاید باطل و فاسد هستند، نسبت به هدایت جوانان و بصیرت افزایی در میان مردم سهل انگاری کنند، در برابر دادگاه عدل الهی پاسخی نخواهند داشت.
 
آیت الله قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیروت، به وضعیت نامطلوب داخلی پرداخت و عدم رسیدگی به مشکلات مردم را غیرقابل توجیه دانست.
 
این عالم لبنانی خطاب به مسؤولان کشوری گفت: باید بدانید که این کشور یک امانتی است که بر دوش تک تک شما قرار گرفته و اگر کوتاهی کنید و به دلایل واهی انتخاب رییس جمهور را به تاخیر بیندازید باید در برابر خداوند و مردم پاسخگو باشید.
 
آیت الله قبلان از دولت خواست تا در این شرایط بغرنج که کشور از هر سو تهدید می‌شود، با گذشت و اخلاق نیکو به منافع مردم بیندیشند و پس از حل مشکلات داخلی با تمام توان از نیروهای مقاومت و ارتش حمایت کند.
 
شیخ ماهر حمود دبیركل اتحادیه علمای مقاومت نیز در سخنانی در خطبه های نماز جمعه شهر صیدا با اشاره به ادامه تجاوزات رژیم آل سعود بر ضد مردم بی دفاع یمن، خاطرنشان كرد: آنان كه ادعا می كنند حمله به زیربناها و مراكز حیاتی مردم یمن دفاع از امنیت كشورهای عربی است با مبانی و ارزشهای سلیم الهی در تضاد هستند.
 
وی با اشاره به موضع دوگانه حكومت عربستان در قبال سوریه،‌گفت: این تجاوزات از سوی عربستان در حالی صورت می گیرد كه عامل اصلی تروریسم در سوریه نيز حكومت عربستان است.
 
تاكید بر حمایت از مقاومت، دسیسه چینی غرب برای جهان اسلام و دفاع از مقدسات اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی شیخ ماهر حمود در خطبه های این هفته نماز جمعه صیدا بود.
 

 
https://taghribnews.com/vdcjhhevvuqehtz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی