تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 171698

اعتراض مسلمانان نیجریه علیه ممنوعیت حجاب

تنا
حکم ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی در مدارس دولتی نیجریه با تظاهرات اعتراض آمیز مسلمانان این کشور مواجه شد.
اعتراض مسلمانان نیجریه علیه ممنوعیت حجاب
جمعیت دانش‌آموزان مسلمان نیجریه، شعبه منطقه‌ای ایالت لاگوس، در اعتراض به حکم گریس اونیئابو، قاضی مسیحی دیوان عالی ایالت لاگوس تظاهرات کردند.

قاضی اونیئابو روز جمعه ۲۵ مهر(۱۷ اکتبر) با صدور حکمی استفاده از پوشش اسلامی در مدارس ایالت لاگوس را ممنوع اعلام کرد.

این قاضی بدون توجه به بحث‌های دو سال اخیر در نیجریه درباره این که قانون اساسی این کشور و قوانین بین‌المللی، آزادی دین، اندیشه و عقاید را تضمین می‌کند، این حکم را صادر کرد.

این درحالی است که سازمان جمعیت دانش‌آموزان مسلمان نیجریه شعبه لاگوس، این حکم را رد کرده و آن را تجاوز به قانون اساسی دانست. این سازمان غیردولتی از دادگاه نیز خواست تا تحقیر و آزار زنان مسلمان را به دلیل استفاده از پوشش حجاب متوقف‌کند.

در همین راستا، رئیس جمعیت دانش‌آموزان مسلمان نیجریه گفت این حکم بحث‌برانگیز به دادگاه تجدید نظر ارجاع می‌شود.

وی افزود: ما از همه افراد و جمعیت‌هایی که در جلسه دادگاه حاضر شوند قدردانی می‌کنیم و برای حفظ حقوق خود که در قانون اساسی نیجریه تضمین شده است در دادگاه تجدید نظر علیه این حکم دادخواهی خواهیم کرد.

رئیس جمعیت دانش‌آموزان مسلمان نیجریه تأکید کرد: شرم‌آور است که این قاضی ما را از حقی نهی می‌کند که نه تنها الهی است بلکه در قانون اساسی نیز آمده است. ما باید این حکم را تفسیر نادرست از قانون اساسی بدانیم یا تجاوز به قانون؟ ما می‌خواهیم باور داشته باشیم که این قاضی بالاتر از قانون اساسی نیست و حکم قانون اساسی باید همیشه پا برجا بماند.

این در حالی است که علاوه بر این پرونده جدید، چالش‌های حقوقی بسیاری بر سر حجاب در دادگاه‌های منطقه جنوب غربی نیجریه وجود دارد که صدور احکام برای آن‌ها به تعلیق درآمده است. دو پرستار زن نیز که به علت استفاده از حجاب از کار اخراج شده‌اند، از طریق قانونی و حکم دادگاه به دنبال جبران خسارت خود هستند.
https://taghribnews.com/vdcjhvevouqeamz.fsfu.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی