>> علما با ارتقاء سطح علمی خود به افزایش آگاهی جامعه کمک کنند | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 242752
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان:

علما با ارتقاء سطح علمی خود به افزایش آگاهی جامعه کمک کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب از گلستان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان، گفت: علما و روحانیون با مجهز شدن به علوم و فنون نوین، آگاهی و دانش جامعه را افزایش دهند.
علما با ارتقاء سطح علمی خود به افزایش آگاهی جامعه کمک کنند
«حجت الاسلام و المسلمین علی خیرخواه» در مراسم فارغ التحصیلی 19 نفر از طلاب اهل سنت حوزه علمیه نور بناور، افزود:علما با آگاهی از مسائل روز و آینده بیش از گذشته مسئولیت های خودشان را انجام دهند.
به گفته وی؛ روحانیون هدایت گر جامعه بوده و در طول تاریخ جامعه را در برابر انحرافات و کج روی ها حفظ و در مسیر صحیح سوق داده اند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان با اشاره به جایگاه رفیع علم آموزی در اسلام، اظهار کرد: با توجه به اینکه کمال انسان بستگی به مقدار علم و دانش او دارد، علما بعد از انبیاء الهی مقام برتری در بین انسان ها را دارند.
وی، ادامه داد: نمازی که انسان عالم می خواند بیش از 70 برابر از نماز فرد بی علم نزد خداوند ارزش دارد.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اذعان بر اینکه اگر علما به وظایف خطیر خود در جامعه عمل کنند جامعه در مسیر صحیح و الهی خود حرکت می کند، گفت: نسل جوان در عصر حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند آگاهی و هدایت است.
وی، افزود: استکبار جهانی در مناطق مختلف جهان اسلام از جمله افغانستان، عراق، سوریه، بحرین ، یمن و آفریقا فشار زیادی علیه مسلمانان وارد می کنند به گونه ای که مسلمانان به جرم مسلمانی کشته و مجروح می شوند.
به گفته وی؛ روحانیون نباید اجاز دهند مسلمانان بیش از این در شرایط ناگوار زندگی کنند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان از برگزاری آزمون دوره تکمیلی طلاب و مدرسین اهل سنت کشور در استان خبر داد و گفت: علمای اهل سنت ایران در آزمون سال گذشته در تمام سطوح 1، 2 و 3 موفق بودند. وی، ادامه داد: 65 درصد قبولی آزمون تعیین سطح کشور از استان گلستان بودند که نشان از توانمندی علمای استان دارد.
https://taghribnews.com/vdcji8e88uqexaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی