تاریخ انتشار۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : 189158
دبیرجشنواره فیلم فجر خبر داد:

حضور كشورهای اسلامی در جشنواره بین المللی فیلم فجر

دبیر سی و سومین جشنواره بین الملل فیلم فجر با اشاره به حضور كشورهای اسلامی از جمله عراق، فلسطین، تركیه و... در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: این جشنواره از 5 تا 12اردیبهشت در تهران برگزار می شود.
حضور كشورهای اسلامی در جشنواره بین المللی فیلم فجر

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "علیرضا رضاداد" در نشست خبری بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر به تشریح جشنواره امسال پرداخت و گفت: بخش بین الملل فیلم فجر با تفکیک از بخش ملی، آغاز مجددی را برای آن رقم زده است.
 
وی افزود: سینمای ایران به زایش قابل قبول و قابل توجهی رسیده است و اتفاقا بخشی از محدودیت های اقتصادی، سینماگران ما را به استفاده از ظرفیتهای جهانی ترغیب کرده است.
 
دبیر جشنواره فجر تصریح کرد: در اینکه بخش مستقل بین الملل با نام فجر برگزار شود و یا با نامی مستقل در جلسات مورد بحث قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که جشنواره فیلم فجر سابقه درخشان ۳۳ ساله ای دارد که ما را ترغیب کرد که بخش بین الملل را با نام مبارک "فجر" برگزار کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه اگر انقلاب پیروز نمی شد سینمای ایران یک سینمای کاملا ورشکسته بود، توضیح داد: انقلاب اسلامی با شکل گیری جریانات فکری شکل جدیدی از سینمای ایران را بنیان نهاد که همین نوع از سینما باعث توجه جهان به آثار ایرانی شد.
 
وی درادامه به بخش های مختلف جشنواره اشاره كرد و گفت: این جشنواره در  3  بخش آثار رقابتی، غیر رقابتی و مرور آثار برگزار می شود كه در بخش فیلم های رقابتی 11فیلم غیر ایرانی از آسیا و جهان اسلام و 3 فیلم ایرانی به نمایش در می آید. در بخش غیر رقابتی ۱۱ فیلم خارجی و ۳ فیلم ایرانی نمایش داده خواهد شد. همچنین در بخش مرور آثار، آثاری از كشورهای تركیه و چین و آثار  فرانچسکو رزی از کشور ایتالیا را شاهد خواهیم بود.
 
دبیر این دوره از جشنواره، با اشاره به دلایل انتخاب دو کشور چین و ترکیه برای حضور در بخش مرور آثار تصریح کرد: سینمای دو کشور چین و ترکیه از جمله سینماهایی هستند که توفیقات اقتصادی، فرهنگی و هنری بیشتری در جهان پیدا کرده اند که مرور این آثار برای فیلمسازان جوان می تواند قابل توجه باشد. همچنین تلاش کردیم یک گام عملی و اجرایی‌تر برای تولید مشترک برداریم که فکر می کنم دو کشور ترکیه و چین آمادگی بیشتری برای رسیدن به این اشتراکات را دارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از نمایش ویژه فیلم محمد (ص) برای میهمانان بخش بین الملل فیلم فجر خبر داد و گفت: برخی میهمانان خارجی درخواست دیدن فیلم "محمد (ص)" را داشتند که آقای مجیدی پذیرفتند و قرار است این فیلم برای میهمانان خارجی نمایش داده شود.
 
دبیر جشنواره فیلم فجر افزود:  ۳۵ فیلم ایرانی هم در یکی از سالن های پردیس ملت برای مهمانان خارجی به نمایش درخواهد آمد.
 
رضا داد در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی كشورهای منطقه، گفت: این نشست با حضور نمایندگانی از كشورهای سوریه، تاجیكستان، قزاقستان، افغانستان، پاكستان، عراق، مصر و... در حین برگزاری این جشنواره، برگزار خواهد شد.
 
https://taghribnews.com/vdcjihevouqeovz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی