تاریخ انتشار۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 156451
آصفری در گفت و گو با تقریب تأکید کرد:

نقش مؤثر علمای شیعه و سنی در ایجاد وحدت و انسجام در عراق

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه مهمترین راه برای ایجاد آرامش در عراق وحدت و انسجام بین گروهها و قبائل مختلف این کشور است، اظهار داشت: علمای دینی می توانند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشند.
نقش مؤثر علمای شیعه و سنی در ایجاد وحدت و انسجام در عراق
"محمد حسن آصفری" دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تقریب پیرامون اتفاقات و برخی ناآرامی ها در عراق گفت: من معتقدم مهمترین راه برای ایجاد آرامش در عراق وحدت و انسجام بین گروهها، احزاب، قومیت ها و قبائل مختلف این کشور است.

وی افزود: قطعا از ناآرامی های موجود در عراق، دشمنان این کشور بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی بیشترین بهره را خواهند برد زیرا همه تلاش آنها این است که در عراق آرامش ایجاد نشود تا بتوانند حضور خودشان را در عراق فعال کنند و منابع ارزشمندی که در این کشور وجود دارد را به غارت ببرند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به نزدیکی انتخابات عراق و احتمال دخالت تکفیری ها در این انتخابات گفت: مطمئنا تکفیری ها آن توانایی را نخواهند داشت که انتخابات عراق را بر هم بزنند اکنون دولت عراق بویژه "نوری مالکی" مقتدرانه جلوی تکفیری ها ایستاده است.

وی افزود: اقدام خوبی که نوری مالکی در فلوجه انجام داد موجب شد که جلوی نفوذ تکفیری ها گرفته شود ما امیدوار هستیم با کمک احزاب و مسئولین عراق بویژه پارلمان این کشور جلوی ناامنی در منطقه بیشتر گرفته شود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرامون تلاش ها برای تبدیل کردن عراق به سوریه ای دیگر گفت: البته هدف غرب و تکفیری ها این است که عراق را تبدیل به سوریه ای دیگر کنند اما من بعید می دانم که اینگونه شود زیرا عراق یک تجربه خوبی در گذشته کسب کرده است و مطمئنا وحدت و انسجام بین مسئولین عراق بویژه دولت و پارلمان بیشتر می تواند به ایجاد آرامش در این کشور کمک کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی پیرامون نقش علمای عراق در ایجاد وحدت و آرامش در عراق گفت: علمای شیعه و سنی عراق نقش بسزایی در ایجاد آرامش در این کشور ایفا می کنند با توجه به اینکه مردم عراق ملتی مسلمان هستند و به علما و بزرگان دینی اعتقاد دارند بنابراین علمای دینی می توانند نقش خوبی در ایجاد وحدت و انسجام در عراق داشته باشند.

گفتگو وتنظیم:محمد عسکری دوست
https://taghribnews.com/vdcjimevvuqeixz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی