تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 297969

جشن میلاد پیامبر مهربانی ها در مسجد محمد رسول الله (ص) گنبد کاووس برگزار شد

جشن میلاد حضرت رسول (ص) با حضور گرم علما، روحانیون، علاقمندان و محبان آن حضرت در مسجد محمد رسول الله (ص) شهرستان گنبد کاووس برگزار شد.
جشن میلاد پیامبر مهربانی ها در مسجد محمد رسول الله (ص) گنبد کاووس برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، مدرس حوزه علمیه حنفیه گنبد کاووس در این مراسم با تبریک ایام ولادت سرور کائنات محمد مصطفی (ص)، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) از اخلاق و تربیت بالایی برخوردار بود و تربیت صحیح جامعه بشری با داشتن برنامه های سازنده از بهترین آموزه های اخلاقی ایشان است.

«آخوند جلال الدین بهلکه» افزود: دین به معنی کامل شدن ادب و  تربیت در انسان ها است، بسیاری از بزرگان اسلام بیشتر از آنکه دنبال کسب علم و دانش باشند دنبال ادب و تربیت صحیح بودند.

به گفته وی؛ انسان مومن نباید فقط ظاهرش زیبا باشد؛ بلکه با برخورداری از تربیت صحیح اسلامی مودب باشد، کسی که فقط به ظاهر زیبا می پردازد مکر و حیله اش زیاد می شود، انسانی که بر اساس تعلیمات دینی بزرگ شده ظاهر و باطنش یکسان است.

مدرس حوزه علمیه حنفیه گنبد کاووس با یادآوری اینکه خیر المرسلین محمد بن عبدالله (ص) تنها انسانی بودند که تمام دغدغه های بشری را مد نظر داشتند، تصریح کرد: رسول اکرم (ص) تمام علوم، فنون و دغدغه های جامعه انسانی را با همه جزئیات آن برای مسلمانان تعلیم داد.

وی، ادامه داد: ایثار و گذشت از صفات بارز آن حضرت بود به طوری که هنگام فتح مکه، کفار و مشرکان را عفو کرد.

به گفته وی؛ هر قدر انسان با گذشت باشد نزد خداوند عزیزتر است سعی نمائیم به خاطر محبت خداوند و رسولش گذشت داشته باشیم.

آخوند بهلکه، خاطر نشان کرد: در ایامی که از هر سو اسلام و مسلمین را فتنه و آفت های فراوانی تهدید می
کند اظهار محبت رسول گرامی اسلام (ص) تمام فرقه های اسلامی را به همدیگر نزدیک خواهد کرد.

شفاعت رسول الله (ص) شامل حال مومنان می شود

مدرس حوزه های علمیه گنبد کاووس نیز در این مراسم، گفت: همه پیامبران الهی دعای صد در صد قبولی خودشان را در این دنیا کردند؛ ولی سید و سرور کائنات محمد مصطفی (ص) در این دنیا آن را انجام نداد و برای شفاعت امتش در روز قیامت گذاشته است.

«آخوند مراد گوکی» افزود: فرستادن درود و صلوات در همه روز ها برای نبی مکرم اسلام(ص) خاصه در ایام ولادت پر از خیر و برکت آن حضرت اجر و ثواب فراوانی دارد و به خاطر دلسوزی فراوان پیامبرمان باید قلوب ما سرشار از محبت و ارادت آن نبی گرامی باشد.

به گفته وی؛ ضروری است مراسمات دینی از جمله مراسم میلاد برای آن حضرت که خودش را برای نجات امتش ایثار کرد به خوبی برگزار شود.
https://taghribnews.com/vdcjmae8huqehhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی