تاریخ انتشار۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۰
کد مطلب : 258962
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی عنوان کردند

​دهه فجر؛ نماد وحدت مردم ایران اسلامی/ اقدام ترامپ علیه مسلمانان پذیرفتنی نیست

تنا اذربایجان غربی
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی دهه فجر را نماد همبستگی ملی، وحدت و پیوستگی اجتماعی بین آحاد مردم و اقوام مختلف اعلام کردند.
​دهه فجر؛ نماد وحدت مردم ایران اسلامی/ اقدام ترامپ علیه مسلمانان پذیرفتنی نیست
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: به برکت انقلاب اسلامی، ایران اسلامی به‌عنوان الگو در جهان مطرح ‌شده است لذا ما هم باید همواره قدر این ایام را دانسته و وحدت و اتحاد خود را بیشتر تقویت کنیم.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی با بیان اینکه دهه فجر فرصت دوباره تجدید میثاق با انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل است، افزود: ملت ایران اعم از شیعه و سنی برای پیروزی انقلاب اسلامی شهدای زیادی را تقدیم کرده است تا روزهای خوب و خوش و پر از مهربانی نصیب مردم کشور شود.
امام جمعه اهل سنت ارومیه به راهپیمایی 22 بهمن نیز اشاره و تصریح کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه وفاداری ملت به آرمان های نظام بوده و باید هرچه باشکوهتر برگزار شود.
وی اضافه کرد: آحاد مردم اعم از شیعه و سنی باید به وظیفه خود که حضور پرشور در راهپیمایی است، عمل کنند چرا که بهترین پاسخ به یاوه گویی های سران آمریکا است.
ترامپ ضد دین و ضد آزادی ادیان است
امام جمعه پیرانشهر گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران واقعه مهم تاریخی در قرن بیستم بود که معادلات جهان کفر را برهم زد، آنها را متحیر کرد، مظلومان و مسلمانان جهان را آگاه کرد.
ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی زمین لرزه ای بود که جهان سلطه گران را به لرزه درآورد، حکومت دینی را تشکیل داد چه بسا سلطه گران به همراه وابستگان خود در این مسیر بسیج شدند ولی چون خداوند حامی این انقلاب است اقتدارش بیش از پیش افزایش یافت.
محمودی با بیان اینکه اهداف انقلاب اسلامی تحقق یافته است، یادآور شد: حاکمیت دینی، استقلال کشور، بالا بردن توان دفاعی، آزادی در چارچوب اسلامی، حاکمیت مردمسالاری دینی و حمایت از مظلومان از جمله اهداف پیش بینی شده بود که امروز شاهد تحقق آنها هستیم.
امام جمعه پیرانشهر در خصوص تصمیم جدید ترامپ نیز گفت: این تصمیم نابجا و تبعیض آمیز نشان دهنده دیکتاتوری رئیس جمهور آمریکاست.
وی با محکوم کردن این اقدام متذکر شد: این تصمیم علاوه بر اینکه مورد انتقاد ملت ها و دولت های جهان قرار گرفت خود آمریکایی ها نیز در اعتراض به آن دست به تظاهرات زدند.
محمودی با بیان اینکه این اقدامات نشان دهنده بی توجهی دولت آمریکا به قوانین بین المللی است، اضافه کرد: آمریکا مدعی رعایت حقوق بشر است در حالیکه خود خلاف این حقوق عمل می کند.
وی تصریح کرد: ترامپ ضد دین و ضد آزادی ادیان است اما با این حال زمین، آسمان و دریا تحت کنترل و تسلط ملت ایران است.
محمودی با بیان اینکه دین اسلام تنها دینی است که می تواند انسان را به کمال برساند، گفت: دین اسلام کاملترین دین است و قوانین مختلفی برای توحید، تعلیم و تربیت و حکومتداری دارد لذا دین جدا از سیاست نیست.
انقلاب اسلامی ایران با وحدت شیعه‌ و سنی پابرجاست
امام جمعه موقت سردشت گفت: انقلاب اسلامی ایران با وحدت شیعه‌ و سنی در سایه‌ تدابیر حکیمانه‌ رهبر انقلاب و همچنین جان برکفی سربازان ایران اسلامی پابرجاست.
ماموستا محمد واوی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: وحدت و همدلی میان اقشار ملت ایران از جمله‌ پیروان مذاهب مختلف پایه‌های توسعه‌ و پیشرفت ایران هستند و ضروری است مسلمانان با تاسی از پیامبر اعظم (ص) این اصل ضروری را رعایت کنند.
به گفته امام جمعه موقت سردشت بهمن ماه و ایام الله دهه فجر، یادآور و نشانه استکبارستیزی ملت و دهه نور و عزت مردم ایران و یادگار بزرگ امام خمینی (رحمه الله علیه) است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقدام تبعیض آمیز رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: در شرایطی که جامعه جهانی نیازمند گفت و گو و تشریک مساعی برای برخورد ریشه ای، فراگیر و همه جانبه با خشونت و افراطی گری است ترامپ در حال ساخت حایل بین دولت هاست.
واوی تصمیم ترامپ را مغرضانه و توهین به ملت ها خواند و اضافه کرد: تصمیم دولت ایالات متحده در ایجاد محدودیت برای سفر مسلمانان به آمریکا توهینی آشکار به جهان اسلام و به ویژه به ملت بزرگ ایران است و به عنوان هدیه ای بزرگ به افراطیون و حامیان آنها قلمداد می شود.
وی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا دست به اقداماتی می‌زند و سخنانی به زبان می‌آورد که سرشکستگی بزرگ برای ملت آمریکاست و با این اقدامات غیرمعقول و سخنان سخیف جنبش حقوق بشر و مدنی را به خطر می‌اندازد.
امام جمعه موقت سردشت در بخش دیگری از سخنان خود به ریزش بهمن و درگذشت چهار نفر از کولبران اشاره کرد و خواستار توجه مسئولان به نقاط مرزی و رفع معضل اشتغال شد.
اجازه دخالت آمریکا در کشورمان را نخواهیم داد
امام جمعه تکاب گفت: اجازه دخالت کابینه ناکارآمد آمریکا در کشورمان را نخواهیم داد.
ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته با تاکید به اینکه آزمایشات موشكی حق ذاتی و مسلم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت و منافع ملی خود است، اظهار کرد: برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران، صرفاً ماهیت دفاعی داشته و در حوزه مفاد برجام قرار نمی گیرند لذا انجام هرگونه آزمایش موشک‌ بالستیک توسط جمهوری اسلامی ایران، در تطابق کامل با حقوق مسلم و تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است.
وی متذکر شد: هرگونه برداشت نادرست از آزمایش موشک‌ بالستیک توسط جمهوری اسلامی ایران، تفکر غلط و نشات گرفته از خوی دیکتاتوری آنها است.
مرادی با دعوت مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: با حضور در این راهپیمایی به دشمنان نشان می دهیم که ملت ایران هنوز بیدار و هوشیار است و در مقابل کوچکترین هجمه دشمنان ایستادگی خواهد کرد و هیچگاه صحنه را ترک نمی کند.
امام جمعه تکاب اذعان کرد: مردم ما حامی نظام مقدس جمهوری هستند و در راهپیمایی 22 بهمن جواب یاوه گویی ترامپ را با مشت های گره کرده خواهند داد.
وی با تسلیت درگذشت آتش نشانان در حادثه پلاسکو، چهار نفر از کولبران در سردشت و دو نفر کوهنورد در بوکان، خواستار ساماندهی مرزنشینان و تحت پوشش قرار گرفتن کولبران زیر چتر بیمه تامین اجتماعی شد.
آمریکا دشمن اصلی انقلاب اسلامی و مردم است
امام جمعه شهرستان نقده گفت: انقلاب اسلامی ایران بدون وابستگی به حزب، گروه و دسته ای و بدون اتکا به غرب و شرق صرفا با اتحاد و وحدت اقوام مختلف به پیروزی رسیده است و همچنان با اقتدار پابرجاست.
ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی اظهار کرد: منظور از استقلال، مستقل بودن در فرهنگ، اقتصاد و سیاست است که این شعار امروزه با رهبری داهیانه معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی جامه عمل به خود گرفت و به یکی از مهمترین و ماندگارترین شعارهای انقلاب اسلامي ايران تبدیل شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدهای آمریکا و ادعای ترامپ مبنی بر اینکه گزینه ها در مورد ایران روی میز است و چیزی از آن کم نشده است، اذعان کرد: طبق فرموده امام راحل، آمریکا شیطان بزرگ و دشمن بشریت است، به خصوص در مورد ایران که امروز می بینیم در مورد تسلیحات دفاعی هم دخالت می کند لذا آمریکا دشمن اصلی انقلاب اسلامی و مردم است .
سرخابی یادآور شد: آمریکا و وابستگان این کشور مدعی حقوق بشر هستند، همچنان این شعار فریبنده را مطرح کرده اند و می کنند ولی ترامپ که از تعادل روانی برخوردار نیست این ادعای دروغین را برای جهانیان آشکار کرد.
وی اضافه کرد: دولتمردان آمریکا تاکنون ادعا می کردند که دشمن مردم نیستند بلکه با نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند ولی می بینیم که با ممنوعیت ورود مسلمانان و مهاجران هفت کشور اسلامی ضدیت خود را با بشر اعلام و آشکار کردند.
یوم الله ۲۲ بهمن نماد وحدت ملت ایران است
امام جمعه اهل تسنن شاهین دژ گفت: ملت ایران اسلامی اعم از ترک، کرد، بلوچ و لر با بیعت کردن با امام راحل، نظام و اسلام ناب محمدی (ص) این انقلاب را به وجود آوردند و چون این نظام و انقلاب به اراده، محبت و ایمان مردم متکی است خود مردم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را رونق می بخشند.
ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ملت ایران اعم از شیعه و سنی در راهپیمایی امسال همچون سال های گذشته شرکت خواهند کرد زیرا برای این انقلاب و آزادی خون هزاران شهید ریخته شد تا ما امروز این آسایش و راحتی را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن نشان دهنده عزت، اقتدار و نماد وحدت ملت ایران از گروه ها و اقوام مختلف است.
بالقچی تاکید کرد: بدون شک حضور گسترده مردم در این راهپیمایی ضمن تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی و نمایشی عظیم از وحدت و یکپارچگی ملت غیور ایران اسلامی خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت موقت صدور ویزا برای شهروندان ایران، سوریه و پنج کشور دیگر اظهار کرد: این اقدام ترامپ در راستای تهدیدهای نژادپرستانه به ویژه علیه مسلمانان است که وی در رقابت‌های انتخاباتی خود برای کسب رأی، بارها به آن‌ها اشاره کرده بود.
امام جمعه اهل تسنن شاهین دژ متذکر شد: این اقدام ننگین به هیچ وجه پذیرفتنی نیست چرا که یک تبعیض نژادی است.
برای نگه داشتن انقلاب و انتقال ارزش های آن باید تلاش کنیم
امام جمعه بوکان گفت: دهه فجر یکی از روزهای مهم در تاریخ کشور ایران به شمار می رود که نماد همبستگی ملی، وحدت و پیوستگی اجتماعی بین آحاد مردم است.
ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی یک راه پرافتخار و سعادت بخش بود از این رو همه باید قدر انقلاب را بدانیم و برای نگه داشتن انقلاب و انتقال ارزش های آن تلاش کنیم.
وی افزود: امام راحل تمام سختی های دوران مبارزه را به جان خرید تا بتواند استقلال و امنیت را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد و وظیفه آحاد مردم است که با کار و تلاش شبانه روزی در راستای حفظ آرمان های نظام گام بردارند.
به گفته امام جمعه بوکان، مردم تاکنون با حضور با بصیریت خود در عرصه های مختلف ثابت کرده اند که پایبند انقلاب خود هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: دشمنی آمریکایی‌ها با ایران تمام شدنی نیست و دست بردار نیستند.
خلیفه زاده ادامه داد: امضای ترامپ مبنی بر ایجاد محدودیت در ورود اتباع برخی از کشورها به خاک ایالات متحده خلاف قوانین حقوق بشر، عرف و اخلاق است.
 
https://taghribnews.com/vdcjmoe88uqeihz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی