تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : 259781
//دو خبر از بحرین//

پیام علمای بحرین بر ضد رژیم آل خلیفه/ ادامه تظاهرات‌ها و درگیری‌ شبانه در بحرین

علمای بحرین به شهادت رساندن سه تن از جوانان این کشور از سوی نیروهای آل خلیفه را محکوم کرده و اظهار داشتند که شهدا قربانی تروریسم دولتی هستند.
پیام علمای بحرین بر ضد رژیم آل خلیفه/ ادامه تظاهرات‌ها و درگیری‌ شبانه در بحرین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، علمای بحرین با صدور پیامی، قتل سه جوان این کشور به نام های رضا الغسرة 29 ساله، محمود يوسف حبيب حسن يحيى 22 ساله و مصطفى يوسف عبد علي 35 ساله در تیراندازی اخیر در بندر خلیفه بن سلمان در شرق منامه، پایتخت این کشور را به شدت محکوم کردند.
 
در این پیام آمده است: این فاجعه که مصبیتی مبنی بر بی توجهی نظام به ریختن خون شهروندان به شمار می آید، را به ملت عزیز و خانواده های شهدا تسلیت عرض می کنیم. شهدای ما جوانانی بودند که به خداوند ایمان داشتند، به دین و وطن غیرتمند بودند و از بین رفتن ظلم و ستم را به صورت مسالمت آمیز درخواست می کردند.
 
علمای بحرین با اشاره به اینکه شهدا قربانی تروریسم دولتی شده اند، تصریح کردند: ملت هیچگاه گفته های نظام درباره شهیدان را باور نمی کرد؛ همانگونه که نظام بر دست داشتن در قتل افراد بی گناه اذعان کرده و باید در محضر عدالت مورد محاکمه قرار گیرد.
 
آنان با تأکید بر عدم مشروعیت نظام آل خلیفه اظهار داشتند: جنایت قتل عمدی و غیرقانونی شهروندان نشان دهنده سیاست های برنامه ریزی شده است و نباید آنها را حادثه ای گذرا تلقی کرد. سخنان مسؤولان درباره دستور قتل شهروندان و همچنین سکوت مطلق در قبال جنایت مزدوران نظامی که به سوی شهروندان تیراندازی کرده، سه جوان را  اعدام کردند و امروز نیز سه جوان را به قتل رساندند، مؤید این سخنان است.
 
در فاصله سه روز مانده به سالروز انقلاب؛
تظاهرات‌ها و درگیری‌ شبانه در بحرین ادامه دارد

 
سه روز مانده به سالروز انقلاب بحرین، مردم در محکومیت اقدامات دولت این کشور و قتل سه جوان به خیابان‌ها آمدند و درگیری‌هایی بین آنها با نیروهای امنیتی به وقوع پیوست.
 
سه روز بیشتر به سالروز انقلاب 14 فوریه باقی نمانده است، اما نقاط مختلف بحرین مانند شب‌های گذشته نیز صحنه تظاهرات و درگیری بین مردم خشمگین و نیروهای امنیتی است.
 
در السهله شمالی تظاهرات مردمی به نشانه وفاداری به شهدا و اعلام آمادگی برای اجرای نافرمانی مدنی برگزار شد.
 
در شهرک النویدرات نیز مردم به نشانه وفاداری به شهدا و عزاداری برای سه جوانی که توسط نیروهای دولتی به قتل رسیده‌اند، مغازه‌های خود را تعطیل کردند.  در شهرک کرانه و بنی جمره نیز درگیری‌هایی بین نیروهای آل خلیفه و مردم به وقوع پیوست.
 
همچنین نیروهای آل خلیفه در البلاد القدیم، ستره ، باربار ، عالی و بنی جمره تعدادی از جوانان را بازداشت کردند.
 
https://taghribnews.com/vdcjohe8vuqeiaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی