تاریخ انتشار۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 171436

۱.۲میلیارد نفر در جهان با درآمدی کمتر ازيک دلار و ۲۵ سنت زندگی می کنند

يک ميليارد و ۲۲۰ ميليون نفر در جهان با درآمدی کمتر ازيک دلار و ۲۵ سنت در روز زندگی می کنند.
۱.۲میلیارد نفر در جهان با درآمدی کمتر ازيک دلار و ۲۵ سنت زندگی می کنند
"بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی نابودی فقر(۱۷ اکتبر- ۲۵ مهر) گفت : با وجود موفقیت بزرگ درنجات ۷۰۰ میلیون انسان از فقر مطلق در سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰، هنوز از هر پنج نفر مردم کشورهای در حال توسعه، یک نفر یا به عبارت دیگر یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون نفر با درآمدی کمتر از یک دلار و ۲۵ سنت و دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفربا درآمدی کمتر از دو دلار در روز زندگی می کنند.

در پیام بان کی مون آمده است : از زمان آغاز بحران اقتصادی در جهان نابرابری حتی بیشتر از قبل نمایان شده است. تبعیض علیه زنان و دختران، بی عدالتی آشکاری است که تمامی بنگاه های توسعه ای را از یکی از عوامل پیشرفت محروم کرده است.

همانگونه که برای دستور کار توسعه پایدار برای پس ۲۰۱۵ و حل تهدید تغییرات آب و هوایی آماده می شویم، نباید دیدگاه خود را نسبت به اساسی ترین تعهد خود یعنی امحای فقر در تمامی گونه های آن، فراموش کنیم. باید به حاشیه راندن افراد فقیر را پایان دهیم.

همه دولت های عضو ملل متحد و شرکا را فرامی خوانیم با اقدام راسخ فقررا نابود کنند و آینده ای برابر، مرفه، صلح آمیز و پایدار برای همه مردم به وجود آورند. هدف ما باید رفاه برای همه و نه تنها برای تعدادی اندک باشد.
https://taghribnews.com/vdcjtvevmuqeaxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی