تاریخ انتشار۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 164038

توسعه روابط ايران و كويت

همه راهها برای توسعه و گسترش مناسبات كویت با ایران مهیا و فراهم شده است زیرا در دیدار اخیر شیخ صباح الاحمد از تهران حداقل ۶ توافقنامه همكاری دو جانبه با ایران به امضاء رسیده است .
توسعه روابط ايران و كويت
امیدواریم دیگر كشورهای خلیج فارس از كویت الگو بگیرند زیرا همه شاخص ها نشان می دهد كه امریكا و اروپا برای گشودن صفحه تازه ای با جمهوری اسلامی در همه زمینه ها از یكدیگر پیشی می گیرند و ابرقدرتها به این یقین و درك رسیده اند كه ایران بخش مهمی از ثبات جهانی را تشكیل می دهد .

خط مشی سیاست خارجی دولت كویت در حال حاضر از همه كشورهای عربی موفقتر است زیرا همواره خود را از درگیریها و توطئه های بین المللی دور نگهداشته است .

در شرایطی كه اوضاع اقتصادی در همه كشورهای جهان آشفته و نابسامان است و بازارهای بورس رو به ورشكستگی است ما به وضعیت پایدار و با ثباتی نیاز داریم، به هر دینار و دلاری كه وارد خزانه دولت شود نیاز داریم، پس بیایید به عنوان كشورهای شورای همكاری روابط ممتازی با ایران ایجاد كنیم كه منفعت و سود آن عاید همگان خواهد شد .

اكنون هیچ مانعی برای گسترش روابط کشور های منطقه خلیج فارس و ایران  وجود ندارد، بلكه بدون شك توسعه مناسبات در مقطع فعلی برای همه كشورها سودمند است ، ملت های منطقه از كشمكشهای رسانه ای به ستوه آمده ، اجازه دهید احساس امنیت و آرامش كنیم زیرا امنیت كلید نهضت اقتصادی است و راه برای توسعه مناسبات کشور های خلیج فارس و ایران به علت پیوندهای مشترك مذهبی، جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی هموار شده است و هیچ كمبود و نقصی جز اراده صادقانه و واقعی وجود ندارد .

اجازه دهید صفحه جدیدی بگشاییم و از كشورهای اروپایی پند و اندرز بگیریم، كشورهایی كه در جنگ جهانی با یكدیگر با هم جنگیدند و امروزه متحد و هم پیمان شده و ارز واحدی و سیاست مشتركی دارند .

بله، امروز دوران همكاری فرارسیده است و ایران صنایع پیشرفته و مهمی در زمینه انرژی هسته ای، ذوب آهن، پتروشیمی، اغذیه، خودروسازی و صنایع نظامی دارد و این علاوه بر صنایع دستی گوناگون و از جمله توافقنامه های امضاء شده با كویت خرید آهن آلات ایرانی كه از كیفیت بالایی برخوردارست .

دولت كنونی ایران تمام تلاش خود را مبذول می كند تا روابط بهتری با جهان عرب داشته باشد و نیك می دانیم كه امریكا و اسرائیل و برخی از كشورهای اروپایی با تمام توان سعی می كنند چنین تفاهمی میان ایران و جهان عرب صورت نگیرد . ما باید از درس های گذشته عبرت بگیریم و با چشمانی باز به حال و آینده بنگریم .

من در سال گذشته از ایران بازدید كردم و این سفر كاملاً موفقیت آمیز بود زیرا به همراه دیگر همكاران با آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق دیدار كردیم، دیداری كه قرار بود یك ساعت باشد ولی تا ۳ ساعت به درازا كشید همچنین با وزیر امور خارجه و تعدادی از روحانیون نشستی داشتیم و شاهد حسن نیت و صداقت آنان در توسعه روابط با كشورهای حوزه خلیج فارس بوده ایم .

من یكی از اعضای انجمن دوستی ایران و كویت هستم و افتخار دارم كه عضو این انجمن هستم و خدا را شاكرم كه تشكیل انجمن با حمایت گسترده دولتی و مردمی مواجه شده است زیرا مهمترین هدف آن نزدیكی دو ملت همسایه و مسلمان است .

فوزیه سالم الصباح - روزنامه الرای
\"\"
https://taghribnews.com/vdcjtxevouqemyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی