تاریخ انتشار۳۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 245614

تظاهرات مسلمانان نیجریه برای ازادی شیخ زکزاکی

تنا
شمار زیادی از مسلمانان همراه با شاخه دانشجویی «جمعیت جنبش اسلامی» نیجریه علیه ارتش و نیروهای امنیتی درشهر «آبوجا» (پایتخت) برای آزادی «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور، تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کردند.
تظاهرات مسلمانان نیجریه برای ازادی شیخ زکزاکی
شمار زیادی از هواداران شیخ زکزاکی علیه ارتش و نیروهای امنیتی این کشور برای آزادی «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان در نیجریه در مناطق گوناگون «آبوجا» (پایتخت) تجمع و تظاهرات کردند.به گزارش ایرنا، تجمع کنندکان خواستار آزادی سریع وبدون پیش شرط شیخ ابراهیم زکزاکی و توقف رفتار خشونت آمیز و ضد انسانی ارتش و نیروهای امنیتی این کشور با شیعیان این کشور شدند.
بر اساس گزارش های منتشر شده، تظاهر کنندگان نیجریه ای در بیانیه پایانی خود ضمن محکومیت شدید جنایات ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه علیه شیخ زکزاکی و شمار زیادی از شیعیان این کشور، بر تغییر رویکرد خشونت آمیز ارتش نیجریه در برخورد با شیعیان تاکید کردند.
تظاهرات مسالمت آمیز مسلمانان نیجریه درحالی ادامه دارد که نهادهای حقوق بشری بارها نسبت به وضعیت نامساعد رهبر شیعیان این کشور در زندان و رفتار ضد انسانی و خشونت آمیز دولت و ارتش نیجریه با شیعیان ساکن در این کشور هشدار داده اند.
https://taghribnews.com/vdcjvie8xuqexmz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی