تاریخ انتشار۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : 164317

رئیس مجلس سوریه: یکپارچگی امت اسلامی؛تنها راه بازدارندگی تجاوز به فلسطین/ رئیس مجلس فلسطین:جنگ اسرائیل علیه غزه یک نسل کشی کامل است

محمدجهاد اللحام با بیان اینکه برای توقف تجاوز به غزه راهی جز یکپارچه کردن صفوف ملت فلسطین و بسیج امکانات در برابر رژیم اشغالگر قدس وجود ندارد، گفت: وحدت نیروهای فلسطین کلید پایداری و سلاح پیروزی آنها در برابر رژیم اشغالگر قدس است.
رئیس مجلس سوریه: یکپارچگی امت اسلامی؛تنها راه بازدارندگی تجاوز به فلسطین/ رئیس مجلس فلسطین:جنگ اسرائیل علیه غزه یک نسل کشی کامل است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد جهاد اللحام" رئیس مجلس سوریه روز سه‌شنبه در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری‌های اسلامی ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به دلیل برگزاری این نشست جهت بررسی مسئله فلسطین گفت: جای تعجب ندارد که جمهوری اسلامی ایران برای یاری کشورهای مسلمان و کشور فلسطین در برابر تجاوز از طرف متجاوزین به پا خیزد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مدافع اسلامی بودن و در جهت تجلی‌ بخشیدن به ارزش‌های اسلامی اقدام می‌کند، افزود: در اینجا از رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به دلیل اتخاذ موضع حمایتی برای ملت فلسطین در مقابل متجاوزین تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که امت‌های اسلامی در بهترین شرایط به سر نمی‌برند، افزود: دشمنان کلیه امکانات خود را علیه کشورهای مسلمان بسیج و بدترین محاصره‌ها را برای کشورهای اسلامی که برای دفاع از غزه و سایر کشورهای اسلامی اقدام کرده‌اند به کار می‌گیرد.

جهاد‌اللحام با بیان اینکه هدف متجاوزین دست گرفتن سرنوشت کشورهای مسلمان است، افزود: ممانعت از دستیابی به قدرت خودمان و ایجاد پراکندگی در صفوف مسلمانان و ممانعت از گسترش اتحاد داخلی و خارجی هدف از این اقدامات متجاوزین است که همین امر باعث شده برخی کشورهای غربی، کشورهای مسلمان را یکی یکی مورد حمله قرار داده و تخم فتنه را بین آنها کاشته و تفرقه داخلی را میان آنها ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه به دعوت علی لاریجانی در این نشست گردهم آمدیم تا تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه را بررسی کنیم، افزود: از ۶۶ سال پیش تاکنون این تجاوز همچنان ادامه دارد و هیچگاه نیز متوقف نشده است و در این مدت بازداشت‌های مداوم، محاصره‌های زمینی تحمیل ‌شده و ممانعت از رسیدن دارو و موارد حیاتی به مردم فلسطین از اقدامات این تجاوزگران بوده است.

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه این اتفاقات در گرماگرم سکوت تلخ جهان عرب در حال رخ دادن است، تصریح کرد: بسنده کردن به یک بیانیه و فراخوان برای توقف تجاوز اقدامی کافی نیست. برخی کشورهای مسلمان نه تنها به خود زحمت محکوم کردن تجاوز را نمی‌دهند، بلکه با کشورهای غربی در تجاوز به فلسطین همراهی می‌کنند.

جهاداللحام با بیان اینکه لازم است در این شرایط کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین تحرک داشته باشند، افزود: هرگاه که ضرورت ایجاب می‌کند کشورهای مسلمان باید در سطوح مختلف نظامی، اقتصادی، سیاسی و با وسایل مختلف به حمایت از غزه و سایر کشورهای مختلف که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، بپردازند.

وی با بیان اینکه راه بهتری غیر از یکپارچه کردن صفوف ملت فلسطین و بسیج امکانات در برابر رژیم صهیونیستی برای بازداشتن از تجاوز وجود ندارد، توضیح داد: وحدت نیروهای فلسطین کلید پایداری و سلاح پیروزی آنها در برابر رژیم اشغالگر قدس است.

جهاداللحام با بیان اینکه از گروه‌ها و کشورهای مختلف اسلامی برای بیان مواضع خود در قبال فلسطینیان و یکپارچه کردن مواضع دعوت می‌کنیم، تصریح کرد: تنها راه بازدارندگی تجاوز فلسطین همین نکته است و باید دانست که تبانی برخی کشورهای اسلامی و سکوت آنها و ایجاد پوشش برای توجیه اقدامات رژیم صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست.

رئیس مجلس سوریه با اشاره به اتفاقات اخیر کشور خود و عراق گفت: برای مقابله قطعی با تروریست‌ها در منطقه راهی جز همکاری و بسیج امکانات وجود ندارد و باید دانست که القائده و رژیم صهیونیستی خطری جدی برای آینده و صلح و ثبات منطقه هستند.

وی با تاکید بر حمایت کشورهای مسلمان از آزادی فلسطین به پایتختی قدس گفت: کشورهای مسلمان باید از سکوت خود دست بردارند و برای توقف تجاوزات علیه نوار غزه، رفع محاصره غیرقانونی و جنایات صورت گرفته علیه بشریت و مجازات دسته‌جمعی اقدام کنند.

جهاداللحام با بیان اینکه از کشورهای اسلامی برای حمایت از سوریه و عراق در مقابل داعش دعوت می‌کنیم، افزود:‌کشورهای غربی، تروریست‌ها را به اقدام علیه کشورهای منطقه تحریک می‌کنند و ما کشورهای اسلامی را به داشتن تحرک دعوت می‌کنیم، زیرا تروریست محدود به سوریه و عراق نخواهد بود و برای در بر گرفتن منطقه گسترده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقاومت لبنان علیه رژیم صهیونیستی جنگ دفاع از امت اسلامی و مربوط به آینده امت اسلامی است، تصریح کرد: دولت سوریه و ملت آن در خط اول دفاع از ملت فلسطین خواهد بود تا فلسطین آزاد به پایتختی قدس شریف ایجاد شود.

جنگ اسرائیل علیه غزه یک نسل کشی کامل است
رئیس مجلس فلسطین با بیان اینکه بیمارستان های غزه جایی برای پذیرش زخمی ها ندارد گفت: جنگ اسرائیل علیه غزه یک نسل کشی کامل می باشد.

" سلیم الزعنون" رئیس مجلس ملی فلسطین نیز در اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی گفت: از رئیس مجلس ایران دبیرکل اتحادیه بین المجالس اسلامی و روسای پارلمان های کشورهای اسلامی به دلیل برگزاری این اجلاس تشکر می کنم. متاسفانه رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته دست به جنایت های بسیاری علیه ملت فلسطین و غزه زده است از این رو باید گفت که غزه هم اکنون در حال از بین رفتن است و تمام امکانات در حال نابودی است .

رئیس مجلس ملی فلسطین ادامه داد: فرزندان غزه فداکاری می کنند و تاکنون بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ زخمی از جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه بر جا مانده است. در حالی که ما منتظر آباد سازی غزه پس از دو جنگ بودیم این محله کوچک در حال نابودی است و جنگ اسرائیل یک نسل کشی کامل در برابر زنان و کودکان می باشد و صحنه های وحشتناکی به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: انسان های از دیدن این صحنه ها وجدان درد گرفته و بیمارستان های غزه جایی برای پذیرش زخمی ها ندارد باید مسائل روشن شده و تصمیمات قاطع در جلوگیری از اقدامات رژیم صهیونیستی گرفته شود. متاسفانه رسانه های رژیم صهیونیستی ملت ها را گمراه کرده اند و دولت های خارجی فکر می کند که این موشک های غزه است که اسرائیل را نشانه گرفته اما بمب های اسرائیل است که مردم بی دفاع غزه را هدف قرار داده است. از این رو در این شرایط سخت باید گذرگاه ها و عبورگاه ها باز شود تا مقاومت فلسطین بتواند از گذرگاه رفح عبور کند.

سلیم الزعنون تصریح کرد: محمود عباس به چند پایتخت سفر کرده تا بتواند از تجاوزات رژیم صهیونیستی جلوگیری کند در حالیکه اسرائیل به جنایت ها و تجاوزات خود ادامه داده و در چند روز گذشته قتل عام الشجاعیه را به وجود آورد. بنابراین پیشنهاد می دهم که اعضای پارلمان این کشور که به دست رژیم صهیونیستی دستگیر شده اند آزاد شوند. همچنین این اقدامات باید محکوم شده چرا که رژیم صهیونیستی اسرایی که قبلا آزاد شده بودند را دستیگر کرده است بنابراین باید از نوار غزه برای ورود ضروریات بخصوص دارو و مواد طبی حمایت شود.

رئیس مجلس ملی فلسطین گفت: از سوی دیگر کنفرانس ژنو برای اجرای کنوانسیون ها باید تشکیل شده تا ملت ها از تجاوزات رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند زیرا مردم غیر نظامی بسیاری تاکنون به شهادت رسیده اند از این رو درود می فرستیم به مقاومت فلسطین و گروههای رزمندگان که تاکنون از مردم این کشور بسیار دفاع کرده اند.
https://taghribnews.com/vdcjvxevauqemtz.fsfu.html
مرجع : مجلس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی