تاریخ انتشار۲۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 154318
آیت الله اراکی در جمع بانوان شیعه و اهل سنت هرمزگان:

در تعالیم اسلامی وحدت یک اصل است/زن در جامعه اسلامی نقشی بی بدیل دارد

تنا- اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه زن در جامعه اسلامی اظهار داشت: نقش زن در جامعه اسلامی نقش بسیار مهمی است و باید بگوییم نقشی بی بدیل و بی جایگزین دارد.
در تعالیم اسلامی وحدت یک اصل است/زن در جامعه اسلامی نقشی بی بدیل دارد
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا)، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز پنچ شنبه در دیدار با جمعی از بانوان اهل سنت و تشیع استان هرمز گان که در محل استانداری این استان و با حضور جاسم جادری استاندار هرمزگان و حجت الاسلام سید حامد علم الهدی معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب برگزار شد اظهار داشت: در تعالیم اسلامی وحدت امت اسلامی یک اصل است و یک تاکتیک یا اتفاق گذرا نیست.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم جامعه چند پاره با هویت اسلامی متناقض شمرده شده است، افزود: مسلم و جامعه مسلمان جامعه یکپارچه و جامعه واحد و متحد است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه زن در جامعه اسلامی اظهار داشت: نقش زن در جامعه اسلامی نقش بسیار مهمی است و باید بگوییم نقشی بی بدیل و بی جایگزین دارد.

وی در ادامه با اشاره به مفهوم "بیت" در اسلام اظهار داشت: مفهوم بیت در قرآن کریم مفهوم بنیادی است و منظور از بیت آجر و سنگ و ساختمان نیست بلکه منظور قرآن کریم پیوندی است که بین زن و مرد به وجود می آید.

آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه همه سعادت جامعه مرهون خانه ها است، اظهار داشت: خانه محل تربیت انسان ها است و خانه محل تربیت جامعه است و هر جامعه ای بر مبنای معیار های که بر شکل گیری خانه حاکم است، شکل می گیرد.

وی به بانوان توصیه کرد که در آغاز تشکیل خانواده گزینش مناسبی داشته باشند اظهار داشت: اولین مسئله ای که بانوان باید مد نظر قرار دهند ارزش گذاری برای خانه است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: یکی از جنایت هایی که فرهنگ غرب علیه جامعه بشری انجام داده این است که خانه را متلاشی کرد خانه پرورشگاه انسان ههای بزرگ است و متلاشی کردن خانه مساوی با بی فرهنگی و بی بندو باری و نابودی انسان و فرهنگ جامعه است.

وی با اشاره به اینکه ما باید فرصت را برای بانوان ایجاد کنیم، اظهار داشت: ما باید به سمتی حرکت که خانه ها را فعال کنیم و برای بانوانی که خواهان کار کردن هستند شرایطی فراهم کنیم که مدارس خانگی را راه اندازی کنند و در آموزش نسل های آینده نقش بیشتری داشته باشند که هم می توان به اقتصاد خانواده کمک کنند و هم اینکه در آموزش نسل های آینده نقش ایفا کنند.

آیت الله اراکی افزود: کار در خانه کار ارزشمندی است و دولت باید تمهیداتی بیاندیشد که زنانی که خانه داری و بچه داری می کنند بیمه شوند تا این کار بزرگ خانه داری بزرگتر جلوه کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه فرهنگ غرب فرهنگی است که انسانیت و جوامع را ویران کرده است افزود: همین جنایت ها و جریان های تروریستی و تکفیری دست پرورده غرب هستند و قطعا تروریست ها با حمایت غربی ها دست به این جنایت ها می زنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه نیرو های القاعده در آمریکا و انگلیس پرورش یافتند، اظهار داشت: این فرهنگ ججنیت و خونریزی از غرب آمده است.

در ادامه این نشست "جاسم جادری" استاندار هرمزگان گزارشی از فعالیت های علمی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی زنان استان هرمزگان ارائه کرد.
https://taghribnews.com/vdcjvxevouqeitz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی