تاریخ انتشار۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 230313

اعتراف صهیونیست ها درباره دلیل عقب نشینی از خاک لبنان

صهیونیست ها اعتراف کردند که حزب الله آنها را در سال 2000 میلادی به عقب نشینی از خاک لبنان مجبور کرد.
اعتراف صهیونیست ها درباره دلیل عقب نشینی از خاک لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، فرماندهان ارشد نظامی و سیاستمداران رژیم صهیونیستی بارها و بارها به شكست در مقابل مقاومت لبنان تاكیدکردند و اكنون باردیگر اعتراف كرده اند كه «حزب الله ما را به عقب نشینی از خاك لبنان در سال 2000 میلادی مجبور كرد».
 
 این اعتراف جدید صهیونیست ها در این شرایط منطقه و در آستانه سالروز فرار نظامیان این رژیم اشغالگر تروریستی در ماه مه سال 2000 میلادی از لبنان، مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
 
ژنرال « گیورا آیلان» رئیس سابق یگان عملیات و رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی كه از تصمیم‌گیران اصلی برای عقب نشینی نظامیان صهیونیست از خاك لبنان بود، در گفت‌وگو با رادیو ارتش صهیونیستی اعتراف كرد كه « حزب الله نحوه و زمان عقب نشینی از خاك لبنان را در مه 2000 میلادی بر ارتش اسرائیل تحمیل كرد».
 
وی فاش كرد: تصمیم و رویكرد ارتش اسرائیل در آن زمان باقی ماندن در داخل خاك لبنان و ایجاد كمربند امنیتی به عرض یك كیلومتر بر بلندی های مشرف بر لبنان بود اما نابودی عناصر مسلح آنطوان لحد و تصرف مواضع آنها به دست حزب الله، ارتش اسرائیل را مجبوركرد تا در 23 مه 2003 شتابان از خاك لبنان خارج شود.
 
آیلان با بیان این كه«در آن زمان فرماندهی ارتش اسرائیل و « ایهود باراك» نخست وزیر وقت اسرائیل هر دو از عقب نشینی یك جانبه از خاك لبنان سخن می گفتند اما قصد هریک مختلف بود، افزود: ارتش اسرائیل تصمیم داشت در یك كمربند امنیتی به عرض یك كیلومتر و به عمق 10 تا 15 كیلومتر در داخل خاك لبنان باقی بماند اما در نتیجه فشارها مجبور شد، عقب نشینی كند.
 
این افسر احتیاط رژیم صهیونیستی گفت: در نشست 23 مه در مقر فرماندهی تیپ « شومیرا» در بخش غربی مرزهای لبنان که با حضور ایهود باراك نخست وزیر وقت برگزار شد،« گابی اشكنازی» فرمانده منطقه شمالی گفت: ما دو گزینه پیش رو داریم، نخست ماندن درخاك لبنان دستكم برای چند هفته تا بتوانیم روند سیاسی را تكمیل كنیم و خروج از لبنان.
اشکنازی ادامه می دهد برای گزینه اول ما فقط سه تیپ درخاك لبنان داریم و برای ماندن باید سه تیپ دیگر هم وارد كنیم اما مشکل اینجاست که اگر نتوانیم مقاومت کنیم با استناد به چه دلایلی عقب نشینی از خاك لبنان را توجیه كنیم. اما اكنون که حزب الله خروج از لبنان را به ما تحمیل كرده بهترین فرصت است برای توجیه علت عقب نشینی .
 
آیلان در ادامه گفت وگو با رادیو ارتش صهیونیستی تاكیدكرد: اكنون معتقدم كه آن زمان تصمیم درستی گرفتیم زیرا اگر اسرائیل چندین سال هم در جنوب لبنان باقی می ماند، سودی عایدش نمی شد همانطور که درجنگ سال 2006 علیه لبنان(جنگ 33 روزه) هم مقابل حزب الله شكست خوردیم.
 
https://taghribnews.com/vdcjvye8tuqettz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی