تاریخ انتشار۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 213808
//اخبار عراق//

تاکید عراق بر لزوم همکاری سازمان ملل در مبارزه با تروریسم/ حمله خمپاره ای به سامرا/ هلاکت 12 داعشی درتلعفر استان نینوا

عضو هیأت رییسه مجلس پارلمانی عراق با اشاره به نفوذ داعش به خاک کشورهای غربی خاطر نشان کرد که سازمان ملل در مبارزه با تروریسم جدی باشد.
تاکید عراق بر لزوم همکاری سازمان ملل در مبارزه با تروریسم/ حمله خمپاره ای به سامرا/ هلاکت 12 داعشی درتلعفر استان نینوا
به گزارش خبرگزای تقریب(تنا)، حجت الاسلام همام حمودی عضو هیات رییسه مجلس پارلمانی عراق تاکید کرد که در شرایط کنونی، مبارزه با تروریسم در اولویت کار حکومت و پارلمان است.
در بیانیه صادره از سوی دفتر شیخ حمودی آمده است که وی در دیدار با یان کوبیش نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق به بررسی آخرین تحولات عراق و تلاش‌های پارلمان در وضع قوانینی که امنیت و ثبات سیاسی را در کشور برقرار کند، پرداخت.
 
حمودی افزود: مبارزه با تروریسم در اولویت کار حکومت و پارلمان عراق قرار گرفته است. جامعه جهانی نیز بایستی با جدیت تمام و تصمیمی قاطع در این مسیر از هیچ تلاش و حمایتی دریغ نکند، خصوصا آنکه داعش عملیات خود در خاک کشورهای غربی را آغاز کرده است.
 
از سوی دیگر کوبیش نیز مهمترین رخدادهای نشست اخیر شورای امنیت را به اطلاع شیخ حمودی رساند و بر عزم جدی سازمان ملل در فراهم ساختن بستری مناسب برای بازگشت مهاجران و حمایت از حکومت عراق در رویارویی با تروریسم تاکید کرد.
 
 حمله خمپاره ای به سامرا یک کشته برجای گذاشت
 
یک مقام امنیتی دراستان صلاح الدین عراق گفت : درپی حملات خمپاره ای به سامرا، یک غیر نظامی کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند. وی  افزود: چند گلوله خمپاره نزدیک بیمارستان سامرا ومناطق «الملویه» و«المعلمین» درمرکز شهر سامرا اصابت کرد.  این منبع که خواست نامش فاس نشود، گفت: نیروهای پلیس زخمی ها را به بیمارستان و جان باخته را نیز به پزشکی قانونی منتقل کردند.
 
عراق درحال حاضر با وضعیت امنیتی فوق العاده ای رو به رواست وعملیات نظامی برای بیرون راندن گروه تروریستی داعش ازمناطق تحت اشغال این گروه ادامه دارد.
گروه تروریستی داعش تابستان سال گذشته بخش هایی ازشمال وغرب عراق را اشغال کرد و در این مدت، مرتکب جنایات هولناکی دراین مناطق شده است.
 
هلاکت 12 داعشی درتلعفر استان نینوا
 
منابع محلی دراربیل گفتند که براثر انفجار شدید روز پنجشنبه درحی النور شهر تلعفر ازتوابع سنجار دراستان نینوا 12 تروریست تکفیری داعش کشته شدند.  این انفجار درنتیجه تله های انفجاری کار گذاشته شده ازسوی مخالفین داعش روی داده است.
این منابع تاکید کردند که این 12 نفرعضو دیوان الحسبه گروه تروریستی وتکفیری داعش بودند.
 
گروه تروریستی وتکفیری داعش برای کنترل امنیت شهرهای تحت کنترل خود دیوان هایی بنام الحسبه تاسیس کرده است. نیروهای این دیوان درحکم پلیس محلی بوده وامنیت شهرها را برعهده می گیرند.
 
 

 
https://taghribnews.com/vdcjyte8ouqevoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی