تاریخ انتشار۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : 211503
عضو شورای اسلامی شهرتهران درگفتگو با تقریب:

حول محبت اهل بیت(ع) می توان تقریب ایجاد کرد

احمد مسجدجامعی مسئله تقریب را مسئله ای سابقه دار در ایران و جهان اسلام توصیف و تاکید کرد: می توان حول محبت اهل بیت(ع) تقریب ایجاد کرد. اگر اجازه دهیم همه گروههای مشترک با هم گفتگو داشته باشند تقریب محقق خواهد شد.
حول محبت اهل بیت(ع) می توان تقریب ایجاد کرد
احمد مسجدجامعی رئیس پیشین شورای اسلامی شهر تهران و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری تقریب در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگو با خبرنگار تقریب با اشاره به سابقه تقریب اظهار داشت:مسئله تقریب در جهان اسلام مسئله سابقه داری بوده و اولین بار در زمان نادرشاه افشار مطرح و در زمان آیت الله بروجردی شکل عملیاتی به خود گرفت.
 
وی محبت اهل بیت(ع) را یکی از محورهای وحدت برشمرد و گفت: حول محبت اهل بیت(ع) می توان در جهان اسلام تقریب ایجاد کرد یعنی تقریبا بسیاری از فرقه های اسلامی به لحاظ ارادتشان به اهل بیت(ع) و مقدم دانستن آنها در حوزه علم باهم اتفاق نظر دارند و این مسئله زمینه موثری برای نهادینه کردن تقریب است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان داشت: این مسئله ابتدا باید در حد نخبگان مطرح شود؛ فعالیت رسانه ای هم زمینه ای است که فضای مشترک بیشتری برای کار در این زمینه دارد؛ در این فضای مشترک می توان صدای همه گروهها را شنید؛ ما اگر اجازه دهیم همه گروههای مشترک با هم گفتگو داشته باشند تقریب محقق خواهد شد.
 
وی افزود: در ایران مسیر گفتگو و روحیه مشترک بودن آسان است و شما می توانید با فعالیت رسانه ای فضای گفتگوی رسانه ای را فراهم آورید.
 

 
https://taghribnews.com/vdcjyve8tuqeviz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی