تاریخ انتشار۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : 602997

نشست خبری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی برگزار شد/ دکتر شهریاری:بالغ بر ۱۷۰۰ نفر مهمان این اجلاس هستند

نشست خبری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک" با حضور اصحاب رسانه در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.
نشست خبری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی برگزار شد/ دکتر شهریاری:بالغ بر ۱۷۰۰ نفر مهمان این اجلاس هستند
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب،سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک" با حضور علما و شخصیت‌های مذاهب گوناگون اسلامی از ایران و کشورهای روسیه،ترکیه، سوریه، گرجستان و عراق  در ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این نشست خبری، ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و قدردانی از استاندار آذربایجان برای میزبانی سومین اجلاس منطقه ای وحدت، اظهار داشت: ایران کشوری با ادیان و اقوام مختلف است که قرن‌های متمادی به طور مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کرده اند، به گونه ای که الگوی مناسبی در این زمینه برای دیگر کشورهای اسلامی هستند.
 
وی ادامه داد: در استان آذربایجان غربی شاهد برقراری زندگی مسالمت آمیز  به صورت استانی هستیم که این مایه افتخار این استان است؛  در همین راستا مجمع تقریب بنا را بر این گذاشت که سومین اجلاس منطقه ای وحدت را در این استان برگزار کند. 

دکتر شهریاری تصریح کرد: بالغ بر ۱۷۰۰ مهمان برای سومین اجلاس منطقه ای وحدت داریم که ۵۰ نفر از کشورهای مختلف هستند؛ مهمانان بعضا در سطح مفتیان کشورها هستند. از خود استان  ۸۰۰ مهمان از مسئولین دعوت شده اند و شاهد برگزاری باشکوه این کنفرانس خواهیم بود.
 
وی افزود: برگزاری چنین اجلاس هایی موجبات تداوم وحدت بین استان های ما و دیگر کشورها را ایجاد می کند و اندیشه تقریب و وحدت را توسعه می دهد.
 
دبیرکل مجمع تقریب گفت: ترکیه و روسیه دارای جمعیت مسلمانان بالایی هستند و این فرصت خوبی برای استان های همجوار این کشورها جهت تقویت ارتباطات فی‌مابین است؛ برای همین ما مهمانهایی از این دو کشور و گرجستان داریم؛ چرا که بین ما رابطه خونی و برادری و اخوت برقرار است. 

وی خاطر نشان کرد: امروز جهان اسلام دارای ارزش هایی است که از سوی کشورهای غربی مورد حمله قرار گرفته است. طی این ۷۰ سال، فشارهای زیادی بر فلسطینیان وارد شده  و قرآن‌ سوزی هایی که شاهد هستیم، نشان‌دهنده این است که ارزش های لیبرالی غیر اسلامی در کشورهای غربی در حال رواج است و ما باید برای مقابله با آن بر ارزش های اسلامی مشترک تاکید کنیم. 

دکتر شهریاری اضافه کرد: مسلمانان در سراسر دنیا برادر هستند و صلح و دوستی از ارزش های مهم بین ماست. قرآن، کتاب راهنمای سعادت آخرت و بهزیستی برای همه مردم دنیاست. 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه دشمنان برنامه های مدونی از جمله ترور و تکفیر گروه های مذهبی برای ایجاد تفرقه بین کشورهای مختلف اسلامی دارند که خوشبختانه ملت ایران با هوشمندی تا امروز تمام توطئه های دشمن را خنثی کرده است.

لازم به ذکراست، سومین اجلاس منطقه ای وحدت روز چهارشنبه 18 مرداد ماه از ساعت 8 صبح در تالار وحدت شهرستان ارومیه برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/
 
https://taghribnews.com/vdcaouni049nwo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی