تاریخ انتشار۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 634606
سیدعلی فضل‌الله:

حمایت همه‌جانبه غرب، رژیم صهیونیستی را جسورتر کرده است/امروز بیش از همیشه به وحدت نیازداریم

سیدعلی فضل‌الله، حمایت همه جانبه غرب از اسرائیل را عامل جسورتر شدن این رژیم در انجام جنایات خود علیه ملت فلسطین عنوان کرد.
حمایت همه‌جانبه غرب، رژیم صهیونیستی را جسورتر کرده است/امروز بیش از همیشه به وحدت نیازداریم
به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سیدعلی فضل‌الله، امام جمعه بیروت در دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با شعار «طوفان الاقصی.. آرمان و هویت» تصریح کرد: ما امروز برای رویاریی با آنچه ملت فلسطین در معرض آن قرار دارد، بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم.

وی با بیان این که ملت فلسطین در معرض وحشیانه‌ترین جنایات، کشتار و محاصره قرار دارد، اظهار داشت:  جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد در کرانه باختری و قدس و مسجدالاقصی تکمیل می‌گردد.

سیدعلی فضل‌الله با بیان این که رژیم صهیونیستی زندگی کریمانه را برای مردم فلسطین نمی‌خواهد، تاکیدکرد: روشن است، آنچه این رژیم را در جنایات خود جسور می‌کند، حمایت نامحدود غرب در زمینه‌های نظامی، امنیتی، قانونی، اقتصادی و سیاسی و حتی رویارویی با کسانی است که می‌خواهند در برابر تجاوزات این رژیم از خود دفاع کنند؛ مانند آنچه برای جمهوری اسلامی ایران بعد از حمله به کنسولگری آنها در دمشق رخ داد.

وی افزود: این کشورها در دفاع از این رژیم حتی در برابر ملت‌های خود ایستاده‌اند. ملت‌هایی که حس بشردوستی، آنها را به رد جنایات این رژیم واداشته است.

امام جمعه بیروت خاطرنشان کرد که این موضع‌گیری از سوی این کشورها طبیعی است چرا که این کشورها، رژیم صهیونیستی را بخشی از استراتژی خود در منطقه می‌دانند، چنانکه جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا این رژیم را بخشی از امنیت ملی خود عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره نبود وحدت در حمایت از ملت فلسطین از سوی کشورهای عربی و اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا در کنار مسئله فلسطین ایستاد و به دلیل این حمایت با فشار و محاصره روبه‌رو شد و عملیات وعده صادق که اخیرا از آنها شاهد بودیم.

این عالم لبنانی در ادامه به حمایت مردم یمن، عراق و سوریه از فلسطین و برگزاری تظاهرات‌ها در این کشورها اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ صلح و ثباتی در این عالم وجود نخواهد داشت، مادامی که ملتی تحت ظلم قرار دارد، رنج می‌کشد و از حیات کریمانه محروم است. 

وی ادامه داد: ملت فلسطین و همه حامیان آن علی‌رغم همه جراحت‌ها و رنج‌ها و جانفشانی‌ها توانستند، صبحی دیگر را رقم زنند. عملیات طوفان الاقصی با همه ویرانی‌ها در خاطره دشمن خواهد ماند. ملت فلسطین توانست دایره همبستگی با خود را گسترش داده و کشورهای حامی این رژیم را با چالش روبه‌رو کند مانند جنبش دانشجویی که از دانشگاه‌های آمریکایی و بعد از آن اروپایی آغاز شد.

سیدعلی فضل‌الله گفت: ملت فلسطین توانست بعد از شکست دشمن در تحقق اهدافش، نبرد را به داخل سرزمین‌های اشغالی بکشاند و ما شاهد تظاهرات‌ها و یا استعفای فرماندهان آنها هستیم. 

وی با بیان این که ما باید در کنار ملت فلسطین بایستیم، تاکیدکرد که خون‌های ریخته شده در غزه به هدر نخواهدرفت.
 
https://taghribnews.com/vdccx0qee2bq1e8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی