تاریخ انتشار۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : 582610
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس در گفت‌وگو با تقریب:

انقلاب اسلامی ایران تعریف جدیدی از سیستم بین المللی به دنیا ارائه داد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما با عدم ترویج درست و به جا انقلاب اسلامی در حق گفتمان انقلاب اسلامی ایرانی که سبب شد تمامی معادلات منطقه را برهم زند، کوتاهی کرده‌ایم.
انقلاب اسلامی ایران تعریف جدیدی از سیستم بین المللی به دنیا ارائه داد
"عباس گلرو" نماینده مردم سمنان در مجلس یازدهم در گفتگو با تقریب با اشاره به این واقعیت که انقلاب اسلامی ایران باعث شکل‌ گیری گفتمان و نظام معنایی جدیدی در جهان شد، گفت: مشخصه بارز جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب گفتمان منحصر به فرد انقلابی بود که در دنیا نظیر نداشت. گفتمانی که بر پایه عدالت محوری، ظلم‌ستیزی، مبارزه با مستکبران، مبارزه با بلوک بندی های دهه هفتاد بود. این گفتمان باعث شد همه معادلات منطقه را به هم بزند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: هرچند که جنبش عدم تعهد توانسته بود در برابر بلوک غرب و شرق و همچنین دنیا قد علم کند، پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد سطح بندی نظام بین‌المللی را از نظام دو قطبی به نظام چند قطبی به کلی تغییر دهد.
 
وی با اشاره به سخنان حضرت امام  که برای انقلاب اسلامی ایران از سایر انقلاب ها تمایزی قائل بود چون در عالم نظیر نداشت، خاطر نشان کرد: بعضی از قدرت‌های برتر آسیا، آسیای شرقی و همچنین کسانی که در بلوک بندی‌ها حل شده بودند، به تأسی از جمهوری اسلامی ایران به این باور رسیدند که می‌توان در بلوک بندی‌ها تنوع ایجاد کرد و این اقدام سبب شد جمهوری اسلامی ایران تعریف جدیدی از سیستم بین المللی در دنیا ارائه کند.
 
 نماینده مردم سمنان در مجلس تاکید کرد: هیچ حادثه ای در جهان امروز در هر نقطه ای که اتفاق می افتد، بدون تأثیر در نقاط دیگر نیست. لذا آنچه که باعث شد نظام سلطه در برابر ما صف‌آرایی کند خاصیت منحصر به فرد گفتمان جمهوری اسلامی ایران بود.
 
گلرو با اشاره این مطلب که ما در ارائه گفتمان جمهوری اسلامی به جهان غرب کوتاهی کرده‌ایم، گفت:  مقام معظم رهبری فرمودند جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی در خارج مظلوم واقع شده است و این بدین معناست که ما باید در جهت ارائه منطقی و نظام‌مند این گفتمان تلاش کنیم.
 
 وی جبهه مقاومت را یکی از نتایج برآمده از انقلاب اسلامی ایران دانست و یادآورشد:کشورهایی مانند لبنان، سوریه، عراق، یمن و سایر نقاط دنیا که به نوعی در برابر امپریالیسم قد علم کرده‌اند یا مولود گفتمان انقلاب اسلامی هستند یا با واسطه به جمهوری اسلامی ایران مرتبط هستند.
 
گلرو در پایان خاطرن نشان کرد: محور مقاومت از ایران تا آمریکای لاتین کشیده شده است و قویترین سنگر مقاومت را ما در منطقه داریم. لذا باید گفتمان انقلاب اسلامی ایران را با ابزارهای نوین و دانش روز عجین کنیم تا بتوانیم در همه زمینه ها پویایی، قدرت و توانمندی این انقلاب را بیش از پیش نشان دهیم.

انتهای پیام/
 
https://taghribnews.com/vdcjv8eiyuqeomz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی