تاریخ انتشار۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 634579
عالم بوسنیایی:

اسرائیل همه ده فرمان تورات را زیر پا گذاشته است

علامه مصطفی سیبریچ، عالم بوسنایی با اشاره به ده فرمان حضرت موسی(ع) خطاب به یهودیان تاکیدکرد که اسرائیل همه 10 فرمان را زیر پا گذاشته است.
اسرائیل همه ده فرمان تورات را زیر پا گذاشته است
به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، علامه مصطفی سیبریچ از علمای کشور بوسنی در دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با شعار «طوفان الاقصی.. آرمان و هویت» تصریح کرد: امروز این کنفرانس در خصوص غزه برپا شده است. غزه کلمه‌ای است که در گذشته حال و آینده به "عزت" اشاره دارد.

وی با بیان این که امروز 215 روز از نسل‌کشی مردم غزه می‌گذرد، اظهار داشت:  براساس شواهد تاریخی اسرائیل در سال 1948 فلسطین را اشغال کرده و فلسطینیان را از منازل خود بیرون کرد و زمین‌های فلسطین را به نفع شهرک‌نشینان یهود مصادره نمود.

وی با بیان این که مخالفت با صهیونیست به معنای یهودستیزی نیست، خاطرنشان کرد: حقوق بشر تنها در راستای منافع کشورهای بزرگ است و ارتباطی با زندگی در سرزمین خود با آزادی ندارد.

وی با بیان این که استفاده از حق وتو در شورای امنیت برضد قطعنامه آتش‌بس در غزه، یک جنایت ضدبشری است، گفت: جنایات ارتش اسرائیل برضد انسانیت در غزه در تاریخ بشریت بی‌سابقه است.

این عالم بوسنیایی در ادامه تاکید کرد که بر اساس تورات و قرآن کریم هر کسی که فردی را بدون این که مرتکب گناهی شده باشد، بکشد گویی همه انسان‌ها را کشته است و هرکه جانی را نجات دهد گویی هه انسان ها را نجات داده است، به 10 فرمان حضرت موسی(ع) به یهودیان اشاره کرد و گفت: اسرائیل همه 10 فرمان را زیر پا گذاشته است.

وی تاکیدکرد زمانی همه عالم به صلح دست می‌یابد که رژیم کودکش اسرائیل از بین برود و ملت فلسطین آزادانه در سرزمین خود زندگی کند.

وی از همه انسان‌های آزاده‌ای که در سرتاسر جهان صدای خود را برضد نسل‌کشی در فلسطین بلند کردند، قدردانی کرد.  

گفتنی است، دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی عراق با شعار «طوفان الاقصی.. آرمان و هویت» و حضور اندیشمندان مسلمان از کشورهای مختلف امروز (چهارشنبه) به میزبانی جمعیت علمای الرباط المحمدی عراق در بغداد برگزار شد.
 
https://taghribnews.com/vdcbzab09rhbfsp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی