تاریخ انتشار۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : 569169
فرانک قدسی در نشست عمومی کنفرانس وحدت؛

وحدت، یک راهبرد جهانی است

فرانک قدسی، عضو هیئت علمی دانشگاه وحدت را یک راهبرد جهانی خواند که باید در میان همه ادیان انجام گیرد.
وحدت، یک راهبرد جهانی است
به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، فرانک قدسی، عضو هیئت علمی دانشگاه ، در سی‌وششمین کنفرانس وحدت اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص)، پیام‌آور رحمت و سعادت دنیا و آخرت بود. 

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) احیاگر انسان و نجات بخش او از شقاوت و گمراهی و راهنمای او به سوی سعادت، خوشبختی، دوستی و آرامش بود.

قدسی با بیان این که مومن واقعی بر خود می بالد که عامل رواج صلح باشد، بر ضرورت پیشگیری از نزاع و خشونت تاکید کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد احیای آرمان های متعالی و ارزش‌های انسانی و پایان دادن به خدعه و نیرنگ از سوی دشمنان ممکن نیست مگر با اجرای دستور الهی که فرمود: واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا.

این بانوی اندیشمند اسلامی با بیان این که دشمنان اسلام برای پیشرفت اهداف خود در پی پاره پاره کردن پیکره جهان اسلام و غارت اموال و ثروت های آنها هستند، گفت: آنها به هر حربه ای متوسل می شوند تا به کشورهای اسلامی نفوذ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، انقلاب اسلامی را در تضاد با منافع استکبار خواند و تصریح کرد: امروز در جهان شاهد تلاش استکبار برای ایجاد گسل و شکاف های قومی، مذهبی و نژادی هستیم که برنامه‌های ریز و کلانی برای تحقق آن صورت گرفته است.

وی افزود: وحدت، یک ضرورت و یک راهبرد است که تنها در میان مذاهب و نه تنها در ایران بلکه در میان همه ادیان و جهان باید انجام گیرد.

فرانک قدسی همچنین به چند راهکار اجرایی در زمینه تحقق وحدت در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: پیشگیری از هر نوع تفرقه و پررنگ کردن اشتراکات از ضروریات است.

وی با اشاره به این سخن از امام خمینی که فرمود: آنان که بین شیعه و سنی تفرقه افکنی می کنند نه شیعه هستند و نه سنی، بر ضرورت استفاده از نخبگان و صاحب نظران در برنامه‌های راهبردی تاکید کرد.

برنامه ریزی برای اقشار موثر در جوامع از جمله زنان و جوانان هم به عنوان مربیان و هم به عنوان مجریان، استفاده از خرد جمعی برای درک نیاز مخاطب و مشارکت در برنامه ریزی، احترام به عقاید دیگران و تامین امنیت روانی و حقوق آنها، جامعیت دینی و جلوگیری از تفکر سکولار و تجزیه طلبی جوامع از دیگر مواردی بود که این بانوی اندیشمند به آن اشاره کرد.

 
https://taghribnews.com/vdcd9n0knyt09f6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی